ARTTERAPIA - Aplicații în tulburările de spectru autist - Naiana VATAVU

35,00 RON
cu TVA
Cantitate
Nu sunt suficiente produse in stoc

 

.

Cartea prezintă o metodă complementară de lucru în terapia copilului diagnosticat cu tulburare de spectru autist: terapia prin artă. Textul este structurat în capitole ce descriu principalele criterii diagnostice, teoriile și experiența practică care au stat la baza structurării Modelului artterapeutic de intervenție. Programul artterapeutic de intervenție a pornit de la nevoia de dezvoltare a capacităților motrice ale copiilor dignosticați cu TSA cu scopul de a crește încrederea în sine prin dobândirea sentimentului de măiestrie. Alte obiective urmărite în construirea tehnicilor specifice au fost: integrarea schemei corporale, scăderea pragului de frustrare la murdărie, formarea abilităților de manipulare corectă a obiectelor de scris/desen/pictură, creșterea flexibilității față de reguli, exersarea abilităților perceptive, creșterea abilităților de socializare și comunicare. Programul artterapeutic de intervenție are la bază împărțirea activităților în secvențe de lucru mai puțin solicitante și creșterea treptată a dificultății concomitent cu afișarea unei atitudini pozitive, deschise și suportive.           

Există foarte multe tehnici artterapeutice care permit realizarea unor obiecte frumoase, care îi pot face pe creatorii acestora să se simtă mândri şi să trezească sentimentul măiestriei, sentiment extrem de gratificant care poate avea un impact major în sfera imaginii de sine atât la persoanele fără deficienţe, cât şi la persoanele cu dizabilităţi. În special persoanele cu dizabilități sunt cele pentru care sentimentul măiestriei are puternice valențe (re)transformative, mai ales în contextul în care acestea experimentează frecvent sentimente opuse, cum sunt cel de neputință sau cel al lipsei valorii personale.                                                                                                

Adaptarea cerințelor terapeutice la nevoile bazale ale copiilor cu TSA (organizare, eliminarea distractorilor, oferirea gradului potrivit de stimulare senzorială) și gestionarea activităților în mod creativ sunt principalele repere metodologice potrivite în asistarea unor astfel de cazuri. Alături de respectarea unicității și a preferințelor fiecărui copil, strategiile enumerate în carte pot fi implementate cu succes în orice tip de intervenție din domeniul TSA. (autoarea)

278

Informatii

Anul aparitiei
2015
ISBN
978-606-8429-44-1
Numar de pagini
240

Referinte specifice