

„Conținutul terapiei cu copii și adolescenți deprivați de experiențe cruciale pentru dezvoltare, traumatizați sau tulburați emoțional, este dictat, mai ales la început, de nevoia formării unei alianțe conținătoare, a unui mediu securizant, protector și hrănitor. Mulți dintre tineri nu au nevoie de „tratament” în adevăratul sens al cuvântului, de multe ori nici psihologic și nici de altă natură. Astfel, conținutul terapiei nu este axat în principal pe scăderea simptomelor sau pe funcționarea de moment, ci pe dezvoltare psiho-socio-emoțională și pe consolidarea rezilienței și pregătirea pentru viitor. Achizițiile din terapie vor fi inevitabil validate în practică în lumea reală, deoarece tinerii instituționalizați întâmpină în mod obișnuit noi și noi provocări.”
Autoarea
INTRODUCERE. O scurtă incursiune în psihologia streetism-ului și a îngrijirii de tip rezidențial | 7 |
Principii ale Psihoterapiei Experiențiale Unificatoare în lucrul cu tinerii din îngrijire rezidențială | |
1.1. Generalități legate de psihoterapia în îngrijire rezidențială | 18 |
1.2. Alianța terapeutică: cea mai valoroasă unealtă a procesului terapeutic | 26 |
1.3. Atașamentul: „acasă” nu este un loc, ci o condiție irevocabilă | 58 |
1.4. Etapele procesului terapeutic în context rezidențial | 65 |
1.5. Puterea terapeutică a jocului (Play Therapy) | 72 |
1.6. Psihoterapia și universalitatea nevoilor unei populații vulnerabile diverse | 79 |
Studiu de caz – despre un fluture care întâi a fost omidă | 85 |
Studiu de caz – despre o veterană | 102 |
Studiu de caz – despre un cavaler | 109 |
Studiu de caz – despre două surori de conjunctură | 115 |
Autoanaliză | 122 |
BIBLIOGRAFIE | 126 |