Traumă şi perturbări ale ataşamentului la copilul instituţionalizat - Ioana M. Neagoe PLU -315

25,00 RON
cu TVA

Conținutul terapiei cu copii și adolescenți deprivați de experiențe cruciale pentru dezvoltare, traumatizați sau tulburați emoțional, este dictat, mai ales la început, de nevoia formării unei alianțe conținătoare, a unui mediu securizant, protector și hrănitor. Mulți dintre tineri nu au nevoie de „tratament” în adevăratul sens al cuvântului, de multe ori nici psihologic și nici de altă natură. Astfel, conținutul terapiei nu este axat în principal pe scăderea simptomelor sau pe funcționarea de moment, ci pe dezvoltare psiho-socio-emoțională și pe consolidarea rezilienței și pregătirea pentru viitor. Achizițiile din terapie vor fi inevitabil validate în practică în lumea reală, deoarece tinerii instituționalizați întâmpină în mod obișnuit noi și noi provocări.”

Autoarea

Cantitate

  • . .

INTRODUCERE. O scurtă incursiune în psihologia streetism-ului și a îngrijirii de tip rezidențial 7
Principii ale Psihoterapiei Experiențiale Unificatoare în lucrul cu tinerii din îngrijire rezidențială   
1.1. Generalități legate de psihoterapia în îngrijire rezidențială 18
1.2. Alianța terapeutică: cea mai valoroasă unealtă a procesului terapeutic  26
1.3. Atașamentul: „acasă” nu este un loc, ci o condiție irevocabilă  58
1.4. Etapele procesului terapeutic în context rezidențial 65
1.5. Puterea terapeutică a jocului (Play Therapy) 72
1.6. Psihoterapia și universalitatea nevoilor unei populații vulnerabile diverse 79
Studiu de caz – despre un fluture care întâi a fost omidă 85
Studiu de caz – despre o veterană 102
Studiu de caz – despre un cavaler 109
Studiu de caz – despre două surori de conjunctură 115
Autoanaliză 122
BIBLIOGRAFIE 126
9786068429618