"Elefantul se mananca pe bucati" Asistarea unui caz de separare fata de familia de origine–studiu de caz - Oana Sicobean PLU-313

20,00 RON
cu TVA

Descriere carte: 

Întâlnirea cu povestea lui Iris m-a introdus într-o realitate psihologică extrem de complexă. Densitatea experiențelor sale în confruntarea cu un părinte suferind de schizofrenie, ,,elefantul gri al familiei”, m-a făcut părtașă unui caleidoscop emoțional plin de angoase, negări, regrete, neputință și amânări. În umbra lucrurilor nespuse s-au sedimentat confuzia identitară și blocajul în exprimarea a ceea ce simte cu adevărat. Față în față cu un impas existențial atât de abrupt ca manifestare, într-un spațiu familial care, pentru a-și menține echilibrul, a creat disponibilizări din rolurile deja integrate și separate (matern-patern; feminin-masculin), copilul se vede nevoit să adere de-o parte sau de alta a baricadei. Ajungând adult, angoasa și neliniștea încep să îi blureze identitatea de sine, guvernat fiind de fuziunea în care încă este cu părinții săi. Oriunde ar fugi se întâlnește tot cu sine, guvernat de forțe inconștiente care îi influențează deciziile. Fuga îi oferă doar temporar iluzia separării. Are nevoie, deci, mai întâi să intre în contact cu sine, cu familia care ,,îl locuiește” și cu care locuiește, pentru a putea mai apoi să se separe cu adevărat.

                                                                                                                   Autoarea

Cantitate
Stoc epuizat

  • . .

Cuprins: 
INTRODUCERE  13
CAPITOLUL I
REPERE TEORETICE  15
1.1.  Impactul schizofreniei la nivelul dinamicii familiale 15
1.2.  Dezvoltarea copilului în relație cu un părinte cu tulburare mentală 18
1.3.  Familia și boala prin lentilele Analizei Transgeneraționale 
1.4.  Atașamentul – forța care unește și forța care separă  22
1.5.  Repere definitorii și descriptive ale procesului psihoterapeutic în viziunea Terapiei Unificării 26
CAPITOLUL II
METODOLOGIA CERCETĂRII 
2.1.  Prezentarea cazului  28
Plan simptomatologic  32
Plan existential  32
Plan familial 32
Plan transgenerațional  33
2.2.  Evaluarea cazului  34
2.2.1. Inventarul pentru anxietate – State Trait Anxiety Inventory (S.T.A.I.)  35
2.2.2. Artgenograma 36
2.2.3. Analiza de desen 36
2.2.4. Diagnostic integrativ 38
2.3.  Plan terapeutic  39
2.3.1. Ipotezele cercetării 41
2.3.2. Ipoteze terapeutice  44
2.3.3. Obiective terapeutice 44
CAPITOLUL III
DESFĂȘURAREA ȘEDINȚELOR
Prima ședință de psihoterapie – ,,Să nu uit esențialul” 45
Ședința a II-a – ,,Viața într-o cutie”  45
Ședința a III-a – ,,Frica de a nu pierde controlul”  47
Ședința a IV-a – ,,Autoconservare, izolare, singurătate…” 47
Ședința a V-a – ,,Eu nu judec și nu iert, eu observ!” 50
Ședința a VI-a – ,,Confruntarea” 56
Ședința a VII-a – ,,De la nevoile celorlalți la nevoile mele”  60
Ședința a VIII-a – ,,Drumul către tata trece prin psihoeducație”  63
Ședința a IX-a – ,,Un simț prost înțeles al loialității” 65
Ședința a X-a – ,,Atunci când suferința nu respectă programul de relații cu publicul” 66
Ședința a XI-a – ,,M-am îndrăgostit din nou!” 71
CAPITOLUL IV
ARTGENOGRAMA – DE LA NATURA EXTERIOARĂ LA NATURA INTERIOARĂ 74
4.1. Edificarea spațiului transgenerațional prin intermediul elementelor naturale ca suport proiectiv în atmosfera unei meditații creatoare dinamice  76
4.2. Recunoașterea și investigarea dinamicii simbolice personale, intergeneraționale și transgeneraționale  80
4.2.1. Identificarea și delimitarea configurațiilor reprezentărilor simbolice individuale, intergeneraționale și transgeneraționale  82
4.2.2. Analiza configurației elementelor proiectiv-simbolice și a sensurilor asociate experienței existențiale a clientei 83
4.2.3. Identificarea și analiza pattern-urilor repetitive pornind de la natura materialelor simbolic-proiective și structura construcțiilor identitare simbolice în cadrul artgenogramei 83
4.2.4. Identificarea și analiza pattern-urilor repetitive pornind de la natura materialelor simbolic-proiective și structura construcțiilor identitare simbolice în cadrul artgenogramei  85
4.2.5. Analiza rolurilor și sensul construcțiilor simbolic-proiective în cadrul artgenogramei, la nivel individual, intergenerațional și transgenerațional și conectarea cu scenariul de viață  90
4.3. Resemnificarea și integrarea blocajelor din planul transgenerațional  93
CAPITOLUL V 
CONCLUZII ȘI DIRECȚII VIITOARE  94
CAPITOLUL VI
AUTOANALIZĂ  96
BIBLIOGRAFIE 103
ANEXE  111
313