Copiii și jocul emoțiilor 12 scenarii de dezvoltare personală - Oana Petcu

25,00 RON

Descriere:

Într-o lume a emoțiilor puternice, copiii au nevoie de susținere și de experiențe provocative menite să le stimuleze dezvoltarea. Această provocare este una continuă și apare în gestionarea ghemului încâlcit de trăiri afective; la fel de continuă este și învățarea de a se adapta emoțional în orice situație.

Oana PETCU este psihoterapeut, absolventă a Facultății de Psihologie și Științele Educației, Universitatea din București, și a masterului de „Psihodiagnoză, psihoterapie experiențială unificatoare (PEU) și dezvoltare personală” de la aceeași universitate. Competențe în psihoterapia experiențială a unificării (abordând toate categoriile de vârstă: copii, adolescenți, adulți), dezvoltare personală unificatoare individuală sau de grup, terapia limbajului.

 

.

INTRODUCERE ........................................................................

Capitolul 1.

NOȚIUNI TEORETICE ............................................................

1.1.  Copilul la vârsta preșcolară (5-6 ani) – scurt portret .....

1.2.  Abilitățile emoționale la vârsta preșcolară (5-6 ani)

1.2.1.  Emoțiile – delimitări conceptuale ...................

1.2.2.  Specificul emoțiilor la copilul preșcolar .........

1.2.3.  Înțelegerea și exprimarea emoțiilor .................

1.2.4.  Empatia ...........................................................

1.2.5.  Competența emoțională ..................................

1.3.  Abilitățile adaptative la vârsta preșcolară (5-6 ani) .......

1.3.1.  Construirea relațiilor cu cei din jur .................

1.3.2.  Relațiile cu familia ..........................................

1.3.3.  Grădinița: interacțiunea cu exteriorul .............

1.3.4.  Jocul în evoluția și adaptarea preșcolarului ....

1.4.  Adaptarea copiilor la mediul școlar ...............................

1.5.  Grupul Experiențial Unificator în dezvoltarea personală a preșcolarului mare ......................................

1.5.1.  Metoda Experiențială Unificatoare – complexitate

în dezvoltare ......................................................

1.5.2.  Tehnici și metode expresiv-creative ...............

1.5.3.  Creativitatea și imaginația – factori catalizatori

Capitolul 2.

OBIECTIVELE ȘI METODOLOGIA CERCETĂRII ..............

2.1.  Obiectivele cercetării .....................................................

2.2.  Ipotezele cercetării ........................................................

2.3.  Modelul cercetării ..........................................................

2.3.1.  Variabilele cercetării .......................................

2.3.2.  Descrierea participanților ................................

2.3.3.  Metodele de investigație .................................

2.3.4.  Caracterizarea inițială a membrilor grupului ..

2.3.5.  Metodele de intervenție ...................................

Capitolul 3.

REZULTATELE CERCETĂRII ...............................................

3.1.  Prezentarea ședințelor ....................................................

3.1.1.  Ședința I ..........................................................

3.1.2.  Ședința a II-a ...................................................

3.1.3.  Ședința a III-a ..................................................

3.1.4.  Ședința a IV-a .................................................

3.1.5.  Ședința a V-a ...................................................

3.1.6.  Ședința a VI-a .................................................

3.1.7.  Ședința a VII-a ................................................

3.1.8.  Ședința a VIII-a ...............................................

3.1.9.  Ședința a IX-a .................................................

3.1.10.Ședința a X-a ...................................................

3.1.11.Ședința a XI-a .................................................

3.1.12.Ședința a XII-a ................................................

3.2.  Prezentarea și analiza datelor statistice .........................

3.3.  Interpretarea psihologică a rezultatelor .........................

3.4.  Efecte terapeutice ..........................................................

Capitolul 4.

CONCLUZII ȘI APRECIERI FINALE .....................................

Capitolul 5.

PERSPECTIVĂ ASUPRA EXPERIENȚEI PERSONALE ......

BIBLIOGRAFIE ........................................................................

ANEXE ......................................................................................

7

9

9

10

10

11

13

16

17

19

19

21

22

24

25

27

 

27

29

31

 

34

34

34

35

35

35

37

40

44

49

49

49

56

63

69

74

81

87

92

97

102

109

115

118

121

123

128

131

134

 

138

221

Informatii

Anul aparitiei
2018
ISBN
ISBN 978-6068429-70-7
Numar de pagini
142

Referinte specifice