Copiii și jocul emoțiilor 12 scenarii de dezvoltare personală - Oana Petcu - PLU 326
Descriere:
Într-o lume a emoțiilor puternice, copiii au nevoie de susținere și de experiențe provocative menite să le stimuleze dezvoltarea. Această provocare este una continuă și apare în gestionarea ghemului încâlcit de trăiri afective; la fel de continuă este și învățarea de a se adapta emoțional în orice situație.
Oana PETCU este psihoterapeut, absolventă a Facultății de Psihologie și Științele Educației, Universitatea din București, și a masterului de „Psihodiagnoză, psihoterapie experiențială unificatoare (PEU) și dezvoltare personală” de la aceeași universitate. Competențe în psihoterapia experiențială a unificării (abordând toate categoriile de vârstă: copii, adolescenți, adulți), dezvoltare personală unificatoare individuală sau de grup, terapia limbajului.
.
INTRODUCERE ........................................................................ Capitolul 1. NOȚIUNI TEORETICE ............................................................ 1.1. Copilul la vârsta preșcolară (5-6 ani) – scurt portret ..... 1.2. Abilitățile emoționale la vârsta preșcolară (5-6 ani) 1.2.1. Emoțiile – delimitări conceptuale ................... 1.2.2. Specificul emoțiilor la copilul preșcolar ......... 1.2.3. Înțelegerea și exprimarea emoțiilor ................. 1.2.4. Empatia ........................................................... 1.2.5. Competența emoțională .................................. 1.3. Abilitățile adaptative la vârsta preșcolară (5-6 ani) ....... 1.3.1. Construirea relațiilor cu cei din jur ................. 1.3.2. Relațiile cu familia .......................................... 1.3.3. Grădinița: interacțiunea cu exteriorul ............. 1.3.4. Jocul în evoluția și adaptarea preșcolarului .... 1.4. Adaptarea copiilor la mediul școlar ............................... 1.5. Grupul Experiențial Unificator în dezvoltarea personală a preșcolarului mare ...................................... 1.5.1. Metoda Experiențială Unificatoare – complexitate în dezvoltare ...................................................... 1.5.2. Tehnici și metode expresiv-creative ............... 1.5.3. Creativitatea și imaginația – factori catalizatori Capitolul 2. OBIECTIVELE ȘI METODOLOGIA CERCETĂRII .............. 2.1. Obiectivele cercetării ..................................................... 2.2. Ipotezele cercetării ........................................................ 2.3. Modelul cercetării .......................................................... 2.3.1. Variabilele cercetării ....................................... 2.3.2. Descrierea participanților ................................ 2.3.3. Metodele de investigație ................................. 2.3.4. Caracterizarea inițială a membrilor grupului .. 2.3.5. Metodele de intervenție ................................... Capitolul 3. REZULTATELE CERCETĂRII ............................................... 3.1. Prezentarea ședințelor .................................................... 3.1.1. Ședința I .......................................................... 3.1.2. Ședința a II-a ................................................... 3.1.3. Ședința a III-a .................................................. 3.1.4. Ședința a IV-a ................................................. 3.1.5. Ședința a V-a ................................................... 3.1.6. Ședința a VI-a ................................................. 3.1.7. Ședința a VII-a ................................................ 3.1.8. Ședința a VIII-a ............................................... 3.1.9. Ședința a IX-a ................................................. 3.1.10.Ședința a X-a ................................................... 3.1.11.Ședința a XI-a ................................................. 3.1.12.Ședința a XII-a ................................................ 3.2. Prezentarea și analiza datelor statistice ......................... 3.3. Interpretarea psihologică a rezultatelor ......................... 3.4. Efecte terapeutice .......................................................... Capitolul 4. CONCLUZII ȘI APRECIERI FINALE ..................................... Capitolul 5. PERSPECTIVĂ ASUPRA EXPERIENȚEI PERSONALE ...... BIBLIOGRAFIE ........................................................................ ANEXE ...................................................................................... |
7 9 9 10 10 11 13 16 17 19 19 21 22 24 25 27
27 29 31
34 34 34 35 35 35 37 40 44 49 49 49 56 63 69 74 81 87 92 97 102 109 115 118 121 123 128 131 134
138 |