Dramaterapia la copii Exerciții de dezvoltare personală - Angelica Burcea PLU 334
Avem nevoie să ne jucăm din când în când şi mai ales să ne dăm voie să fim noi. Iar acest din urmă fapt îl uităm cel mai adesea.
Cartea cuprinde zeci de jocuri şi 12 scenarii dramaterapeutice experienţiale, exerciţii care pot fi folosite pentru destindere, provocare, joc, închegarea colectivului.
Lucrarea a urmărit dezvoltarea şi optimizarea unui grup de copii, dar nu se rezumă doar la această categorie de vârstă. Structura şedinţelor experienţial-dramaterapeutice se poate aplica în şcoli, în timpul orelor de dezvoltare personală din programă, în grădiniţe, în diverse cadre nonformale, chiar şi în activitatea cu adulţii, doar că aici aş creşte gradul de dificultate al cerinţelor.
Structura şedinţelor şi elementele din care sunt alcătuite, pe partea de exerciţii, permit aplicarea lor secţionată. Adică, un cadru didactic, în limita dirijării pe partea de psihologie, sau un psiholog poate aplica şi lucra doar cu unul sau mai multe exerciţii ale unei şedinţei. De asemenea, se pot combina diferit exerciţiile faţă de dispunerea din această lucrare.
Direcţiile cercetării vizează prezentul, societatea actuală cu nevoile ei, precum şi viitorul în terapie. în sensul că avem nevoie să se facă dezvoltare personală în rândul copiilor, tinerilor, cât şi în viaţa fiecăruia dintre noi.
Obiectivul meu de suflet este să ofer şi să accesibilizez la o scară cât mai largă educaţia şi dezvoltarea emoţională pentru copii, cât şi împuternicirea oamenilor de pretutindeni pentru ca aceştia să fie autentici şi să îşi urmeze visurile.
Autoarea
-
.
CUPRINS | |
Argument | 7 |
Introducere | 9 |
Capitolul I | |
Abordarea teoretică | 11 |
11 Delimitări conceptuale ale termenului de ,,dramaterapie” | 11 |
12 Istoricul și evoluția dramaterapiei în timp | 24 |
13 Psihodrama ca bază a dramaterapiei | 33 |
14 Dramaterapia în manieră PEU | 42 |
Capitolul II | |
Obiectivele și metodologia cercetării | 45 |
21 Etapele desfășurării programului de cercetare | 45 |
22 Descrierea participanților și caracteristicile grupului | 47 |
23 Obiectivele principale | 48 |
24 Obiectivele secundare | 49 |
25 Ipotezele cercetării | 49 |
26 Descrierea variabilelor cercetării | 50 |
27 Metodele și instrumentele cercetării | 51 |
Capitolul III | |
Dramaterapia – prezentarea celor 12 sesiuni | 53 |
31 Ședința I: ,,X factorul animalelor” | 53 |
32 Ședința a II-a: ,,Familia ursuleților” – partea I | 61 |
33 Ședința a III-a: ,,Familia ursuleților” – partea a II-a | 65 |
34 Ședința a IV-a: ,,Eroii care salvează prințesa” | 68 |
35 Ședința a V-a: ,,Echipajul lui Mac-Mac sau Marinarii pe mare” | 74 |
36 Ședința a VI-a: ,,Călătoria cu trenul” | 78 |
37 Ședința a VII-a: ,,Indienii și totemul” | 81 |
38 Ședința a VIII-a: ,,Soarele care ne topește furia” | 84 |
39 Ședința a IX-a: ,,Ciocanul puterii și exprimarea furiei” | 88 |
310 Ședința a X-a: ,,Confruntarea Exatlon” | 92 |
311 Ședința a XI-a: ,,Un cățel și o pisică – un băiat și o fetiță” | 93 |
312 Ședința a XII-a: ,,Tablouri cu viață” | 94 |
Capitolul IV | |
Rezultatele cercetării | 98 |
41 Prezentarea datelor și analiza lor | 98 |
42 Interpretarea datelor | 105 |
43 Studiu de caz | 107 |
44 Limite și direcții ale cercetării | 119 |
Capitolul V | |
Concluzii | 121 |
Anexe | 123 |
Referințe bibliografice | 151 |