Dramaterapia la copii Exerciții de dezvoltare personală - Angelica Burcea PLU 334

25,00 RON
cu TVA

Avem nevoie să ne jucăm din când în când şi mai ales să ne dăm voie să fim noi. Iar acest din urmă fapt îl uităm cel mai adesea.

Cartea cuprinde zeci de jocuri şi 12 scenarii dramaterapeutice experienţiale, exerciţii care pot fi folosite pentru destindere, provocare, joc, închegarea colectivului.

Lucrarea a urmărit dezvoltarea şi optimizarea unui grup de copii, dar nu se rezumă doar la această categorie de vârstă. Structura şedinţelor experienţial-dramaterapeutice se poate aplica în şcoli, în timpul orelor de dezvoltare personală din programă, în grădiniţe, în diverse cadre nonformale, chiar şi în activitatea cu adulţii, doar că aici aş creşte gradul de dificultate al cerinţelor.

Structura şedinţelor şi elementele din care sunt alcătuite, pe partea de exerciţii, permit aplicarea lor secţionată. Adică, un cadru didactic, în limita dirijării pe partea de psihologie, sau un psiholog poate aplica şi lucra doar cu unul sau mai multe exerciţii ale unei şedinţei. De asemenea, se pot combina diferit exerciţiile faţă de dispunerea din această lucrare.

Direcţiile cercetării vizează prezentul, societatea actuală cu nevoile ei, precum şi viitorul în terapie. în sensul că avem nevoie să se facă dezvoltare personală în rândul copiilor, tinerilor, cât şi în viaţa fiecăruia dintre noi.

Obiectivul meu de suflet este să ofer şi să accesibilizez la o scară cât mai largă educaţia şi dezvoltarea emoţională pentru copii, cât şi împuternicirea oamenilor de pretutindeni pentru ca aceştia să fie autentici şi să îşi urmeze visurile.

Autoarea

Cantitate
Disponibil din 29.10.2019

 

.

CUPRINS
Argument  7
Introducere  9
Capitolul I
Abordarea teoretică  11
11 Delimitări conceptuale ale termenului de ,,dramaterapie” 11
12 Istoricul și evoluția dramaterapiei în timp  24
13 Psihodrama ca bază a dramaterapiei  33
14 Dramaterapia în manieră PEU  42
Capitolul II
Obiectivele și metodologia cercetării  45
21 Etapele desfășurării programului de cercetare  45
22 Descrierea participanților și caracteristicile grupului  47
23 Obiectivele principale  48
24 Obiectivele secundare  49
25 Ipotezele cercetării  49
26 Descrierea variabilelor cercetării  50
27 Metodele și instrumentele cercetării  51
Capitolul III
Dramaterapia – prezentarea celor 12 sesiuni  53
31 Ședința I: ,,X factorul animalelor”  53
32 Ședința a II-a: ,,Familia ursuleților” – partea I  61
33 Ședința a III-a: ,,Familia ursuleților” – partea a II-a  65
34 Ședința a IV-a: ,,Eroii care salvează prințesa”  68
35 Ședința a V-a: ,,Echipajul lui Mac-Mac sau Marinarii pe mare”  74
36 Ședința a VI-a: ,,Călătoria cu trenul”  78
37 Ședința a VII-a: ,,Indienii și totemul”  81
38 Ședința a VIII-a: ,,Soarele care ne topește furia”  84
39 Ședința a IX-a: ,,Ciocanul puterii și exprimarea furiei”  88
310 Ședința a X-a: ,,Confruntarea Exatlon”  92
311 Ședința a XI-a: ,,Un cățel și o pisică – un băiat și o fetiță”  93
312 Ședința a XII-a: ,,Tablouri cu viață”  94
Capitolul IV
Rezultatele cercetării  98
41 Prezentarea datelor și analiza lor  98
42 Interpretarea datelor  105
43 Studiu de caz  107
44 Limite și direcții ale cercetării  119
Capitolul V
Concluzii  121
Anexe  123
Referințe bibliografice  151
9786068429731
2019-10-29

Informatii

Anul aparitiei
2019
ISBN
ISBN 978-606-8429-73-1
Numar de pagini
153

Referinte specifice