Consilierea psihologica. Cine, ce si cum? (repere pentru formarea experientiala) - Iolanda Mitrofan, Adrian Nuta PLU-121
-
.
De la bun început facem precizarea că actualul suport de curs are ca scop familiarizarea studenţilor sau aspiranţilor în practica psihologiei şi a asistenţei sociale cu câteva noţiuni introductive privind conţinutul activităţii de consilier psihologic şi social, precum şi cu reperele obligatorii ale formării consilierului ca persoană şi ca profesionist. Ni s-a părut important să facem o serie de delimitări conceptuale privind tipurile de consiliere, competenţele necesare şi aplicaţiile ei directe, precum şi asupra diferenţelor şi interferenţelor dintre consiliere şi psihoterapie – două discipline strâns conectate teoretico-metodologic. Mult mai importantă însă considerăm că este informarea cititorului asupra abilităţilor comunicaţionale, emoţionale şi comportamentale pentru munca de consilier, care ţin de dezvoltarea personală, de formarea propriu-zisă pentru practicarea acestei profesii cu succes.